Skip links

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi

NBC BELGELENDİRME

Sistem Belgelendirme

ISO 9001

ISO 9001:2015; bir ürün ya da hizmetin türüne bağlı olmaksızın müşteriye sunulma aşamasına gelinceye kadar geçirdiği tüm süreçlerin, kalite prensipleri çerçevesinde yönetilerek, sürekliliğinin sağlanmasının garanti edilmesini sağlayan bir yönetim sistemidir.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi Nedir?

ISO 9001:2015; bir ürün ya da hizmetin türüne bağlı olmaksızın müşteriye sunulma aşamasına gelinceye kadar geçirdiği tüm süreçlerin, kalite prensipleri çerçevesinde yönetilerek, sürekliliğinin sağlanmasının garanti edilmesini sağlayan bir yönetim sistemidir

15 Eylül 2015 de ISO 9001:2008 revize olmuş ve ISO 9001:2015 yayınlanmıştır. Güncelleme yapılırken; kaynak yönetimi, müşteri sesi, önlemler, bilgi yönetimi ve risk yönetimi üzerinde durulmuştur.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi Nedir?

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Standardı, her tip ve büyüklükte organizasyonun, özel ya da kamu kuruluşlarının, hizmet ya da üretim sektöründe faaliyet gösteren her kuruluşun uygulamasına müsait bir yapıda oluşturulmuştur.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin Faydaları

Sıkça Sorulan Sorular

ISO 9001 Standardı, esas olarak bir kontrol mekanizmasıdır. Bu standardın amacı, hata ve kusurları azaltmak, ortadan kaldırmak ve daha önemlisi oluşabilecek hata ve kusurları önlemektir. Standart, direk olarak ürün ve hizmet kalitesiyle ilgili değil, yönetim sisteminin kalitesi ile ilgilidir.

ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi Belgesi geçerlilik süresi 3 yıllık periyot için düzenlenen belgelerdir. ISO belgesi geçerlilik süresi başlangıcı İSO Belgelendirme kuruluşunun belgelendirme denetimi sonucu belge basım tarihi ile başlamaktadır.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Standardı, her tip ve büyüklükte organizasyonun, özel ya da kamu kuruluşlarının, hizmet ya da üretim sektöründe faaliyet gösteren her kuruluşun uygulamasına müsait bir yapıda oluşturulmuştur.

1 KAPSAM

2 ATIF YAPILAN STANDARTLAR

3 TERİMLER TARİFLER

4 KURULUŞ BAĞLAMI

4.1 Organizasyon ve yapısını anlama

4.2 İlgili tarafların İhtiyaç ve beklentilerin anlaşılması

4.3 Kalite Yönetim Sisteminin Kapsamını Belirleme

4.4 Kalite yönetim sistemi ve Süreçleri

5 LİDERLİK

5.1 Liderlik ve taahhüt

5.2 Kalite Politikası

5.3 Organizasyonel roller, sorumluluklar ve yetkiler

6 PLANLAMA

6.1 Risk ve Fırsatları Belirleme Faaliyetleri

6.2 Kalite hedefleri ve bu hedeflere ulaşmak için planlama

6.3 Değişikliklerin Planlaması

7 DESTEK

7.1 Kaynaklar

7.2 Yeterlilikler

7.3 Farkındalık

7.4 İletişim

7.5 Dokümante Edilmiş Bilgi

8 OPERASYON

8.1 Operasyonel planlama ve kontrol

8.2 Ürün ve Hizmetleri ihtiyaçlarının tespiti

8.3 Ürün ve Hizmetlerin Tasarım ve Geliştirilmesi

8.4 Dış Kaynaklı Ürün ve Hizmetlerin Kontrolü

8.5 Üretim ve hizmetin sağlanması

8.6 Ürün ve Hizmetlerin Serbest bırakılması

8.7 Uygun Olmayan Süreç çıktılar, Ürünler ve hizmetlerin Kontrolü

9 PERFORMANS DEĞERLENDİRME

 İzleme, ölçme, analiz ve değerlendirme

İç denetim

Yönetim Gözden Geçirilmesi

10 İYİLEŞTİRME

10.1 Genel

10.2 Uygunsuzluklar ve düzeltici faaliyetler

10.3 Sürekli iyileştirme

Gerekli belgelerin listesi aşağıdaki gibidir:
• Vergi Levhası
• İmza Sirküsü
• Ticaret Sicil Gazetesi
• Oda Sicil Kayıt Belgesi
• SGK Hizmet Listesi
• İşletme Kayıt Belgesi (Gıda firmaları için)

🍪Bu web sitesi, web deneyiminizi geliştirmek için tanımlama bilgileri kullanır.
× WhatsApp